Koltrina mosoda

Szegmens: Kereskedelmi mosoda
Vállalkozás típusa: Kereskedelmi mosoda
Év: 2022
A népszerű turisztikai célpontok és a mosodák kéz a kézben járnak. Nižić Valentina asszony pontosan erre gondolt, amikor csapatunk segítségével elindította a ma is sikeres kereskedelmi mosodáját Zadar városában. De hogyan is kezdődött minden?
„A textiliparban dolgoztam, de nem voltam boldog. A magam főnöke akartam lenni. Tekintettel arra, hogy Zadar városa turisztikai célpont, tudtam, hogy ez az az irány, amelyen el akarok indulni. Egy nyugodtabb munkát szerettem volna, ahol nem kell állandóan emberekkel érintkeznem. A férjemmel agyaltunk, és arra gondoltunk – miért nem próbálkozunk egy kereskedelmi mosodával?” – emlékszik vissza Valentina asszony.
„De nem ismertünk senkit, aki bevezetne minket ebbe az üzletbe. Így a fő szövetségesem az Internet lett! Felvettem a kapcsolatot egy másik céggel, röviden elmondtam, hogy mit szeretnék, de csak kevés információt kaptam, kizárólag az árakat. Ezzel egy időben felvettem Önnel a kapcsolatot, és egyszerűen „egymásra kattantunk”. Az Ön weboldala nagyon informatív volt számomra, és sok választ kaptam a kérdéseimre. Számomra az LG Commercial volt – a “minden egy helyen”. Az emberi megközelítés kulcsfontosságú volt a döntésemben. Mint olyan ember, aki soha nem volt kapcsolatban a mosodai felszerelésekkel, örültem, hogy minden felmerülő kérdéssel a csapatához fordulhattam, még akkor is, ha teljesen banálisnak tartottam őket” – mondja Valentina.
„Az első kapcsolatfelvétel után minden gyorsan beindult. „Hamarosan megbeszéltünk egy találkozót, hogy személyesen is megismerjük egymást, és minden részletet és lehetőséget kitaláljunk.”
A kihívás, amellyel Valentina asszony ebben a fázisban szembesült, az volt, hogy megfelelő, pénzügyileg megfizethető helyet találjon a mosodájának. Már lekötött egy üzlethelyiséget, és azt tervezte, hogy elküldi csapatunknak a helyet és a telepítési tervet, de a tulajdonos hirtelen elállt a megállapodástól. Nem hagyta, hogy ez elkedvetlenítse. Eszébe jutott, hogy a szomszéd épületben volt egy hely, ahol korábban mosoda működött, és elkérte a tulajdonos számát. Nagyon gyorsan üzletet kötöttek. „Tudod, mit mondanak – amikor az egyik ajtó becsukódik, kinyílik az ablak. Minden a legjobban alakult” – mondja.
“Az Ön weboldala nagyon informatív volt számomra, és sok választ kaptam a kérdéseimre. Számomra az LG Commercial volt – a minden egy helyen.”
Mivel elsődleges finanszírozási forrása saját tőkéje volt, kezdetben a költségvetés korlátozta Valentina asszonyt. Így tanácsunk szerint egy termék- és szolgáltatáscsomagot választott.
„A termékek raktáron voltak, innentől kezdve minden gördülékenyen ment. A technikusuk meglátogatott, és előadta az ajánlatát, amelyet nagyon komolyan vettem. Éppen ezért, amikor a gépek megérkeztek, mindössze 3 nap alatt elkészült minden, és készen álltunk a kezdésre. Május elejével megnyitottuk a mosodát az ügyfelek számára” – emlékszik vissza.
„Amikor az első ügyfél bejött, és megkérdezte, hogy kimosnánk-e az apartmanjuk szennyesét – ez egy igazi „wow” élmény volt számunkra. Az első hónapban itt-ott kimostunk egy takarót, de ahogy telt az idő, az emberek elkezdtek kérdezősködni rólunk. Valahol június közepe táján kezdtek beindulni a dolgok. Kivettem a részem a promócióból szórólapokon és névjegykártyákon keresztül. Kisebb szállodákat, villákat és éttermeket is körbejártam. Van itt néhány ügyfelünk, és szolgáltatásunk minőségének köszönhetően megtartottuk őket. Mindig a minőséget választom a mennyiséggel szemben, és a szóbeszédnek köszönhetően napról napra bővül a hűséges ügyfeleink köre.”
És ami a BW ózongenerátort illeti, Valentina asszony egyszerűen el van ragadtatva. „Rögtön az elején észrevettem, hogy hatalmas különbség van a férjem műszálas ingeinek mosásában. Korábban annyi gondom volt, hogy megszabaduljak a kellemetlen szagtól, de az ózon használata után teljesen eltűnt!
“Mindig szeretem hangsúlyozni, hogy ózont használunk. Az ügyfelek már tudták, hogyan működik ez általában, de promóciós anyagainkon keresztül szerettem volna őket még jobban informálni. Reakcióik nagyon pozitívak voltak.”
„Az illat és a lágyság még soha nem volt jobb. Ügyfelünk szállásán ezt a vendégek észrevették. Amikor az ügyfél bejön és elmondja, hogy pozitív visszajelzéseket kap a booking.com-on, mondván, hogy a ruha tökéletesen tiszta, fehér és puha, ez a legjobb dicséret! Ebben a szakmában mindenkinek vannak problémái a fényvédő krémek okozta foltokkal, de megtaláltuk a tökéletes formulát, hogy megszabaduljunk tőlük” – mondja büszkén.
Valentina asszony rámutat, mennyire fontos számára az értékesítés utáni szolgáltatás. „Amikor a szezon kellős közepén vagyunk, nincs ideje várni a probléma megoldásával, és itt válik döntő jelentőségűvé a szolgáltatás elérhetősége. Valahányszor kérdésem vagy akkut helyzetem volt, amikor rossz gombot nyomtam meg – felhívtam a csapatát, és megkérdeztem: „Most mi van?” Semmilyen korábbi tapasztalatom nem volt a mosógépekkel kapcsolatban, és ezért sokat jelentett nekem ez a támogatás. Például volt egy eset a vasalóval – a ruhanemű hozzáragadt. Megjött a technikus, és még aznap megoldottuk.”
Ráadásul Valentina asszony napról napra ügyesebben kezelte a berendezést. Használatuk egyszerűsége ehhez nagyban hozzájárult. „Kezdetben úgy tűnt, hogy a vasaló túl gyors. Most, hogy elkaptam a tempót, észre sem veszem a sebességet – nevet.
„A berendezést bárhol megvásárolhatod – de mi lesz ezután? Ezért mindig azt mondom – ha valaki odajön hozzám és nem tudom mit kínálna – megköszönném, és azt mondanám, hogy már megvan az álomcsapatom, akikkel együtt növekedünk!”
Még egy dolog, ami megerősíti, hogy Valentina asszony milyen nagyszerűen irányítja üzleti vállalkozását – a számok.
„Az emberek azt mondták nekünk, hogy az első év mínuszt, a második nullát, végül a harmadik némi nyereséget jelent. De nincs mínuszunk! Elmondható, hogy a beruházás már az első évben megtérült. Ráadásul ebben a szezonban még nagyobb forgalomra számítunk!”
Valentina asszony a sikertörténetének zárásaként kiemeli: „ Ebben a szakmában mindenképpen az lenne a tanácsom a kezdőknek, hogy vegyenek fel egy szakértői csapatot, akik segítik őket az ötlettől a megvalósításig, de később is, az értékesítés után is támogatást kapnak. Számomra a jó kommunikáció és a bizalom a legfontosabb. És pontosan ennek tulajdonítom vállalkozásom sikerét.”
“Az emberek azt mondták nekünk, hogy az első év mínuszt, a második nullát, végül a harmadik némi nyereséget jelent. De nincs mínuszunk! Elmondható, hogy a beruházás már az első évben megtérült.”
Valentina asszony sikeresen megvalósította álmát az LG Commercial segítségével. Most rajtad a sor! Azért vagyunk itt, hogy segítsünk