Belado residence

Szegmens: Kereskedelmi mosoda
Üzleti típus: Étterem Pincészet
Év: 2022
„Vuglec Breg” egy családközpontú turistafalu, amely 2005 óta örömmel fogadja a Horvátországból és a világ minden tájáról érkező látogatókat. Škarićevóban található, Zagorje szívében, mindössze 40 kilométerre Horvátország fővárosától, Zágrábtól.
A központban található a híres étterem, ahol hagyományos ételeket szolgálnak fel, valamint itt található egy borospince is. Az étterem közelében találhatók a hagyományos zagorjei Zagorje házak – „hiže” vagy „kleti” – ahogy a helyiek hívják őket, amelyek teljesen felújítottak és teljesen felszereltek a látogatók számára. Gyönyörű kilátás nyílik a szőlőültetvényre, kis tóra, a gyepre, a parkosított sétányokra, a feszített víztükrű medencére, sportpályákra,… Ez csak egy része azoknak a létesítményeknek, amelyekben jól érzik magukat a kikapcsolódásra vágyó látogatók, valamint a szemináriumokra, ill. csapatépítésre érkezett vendégek.
Ez a gyönyörű birtok a Vuglec család víziójának és hosszú távú kemény munkájának gyümölcse. Logožar Ines asszony nemrég nagy lépést tett ebben a sikertörténetben. Nyugtalan vállalkozói szellemének köszönhetően úgy döntött, hogy egy mosodai vállalkozást indít, amely elsősorban a turistafalvak igényeit szolgálja ki, de más környékbeli vállalkozásoknak is kínál szolgáltatásokat. Ebben az üzleti vállalkozásban szövetségesként a mi segítségünket választotta.
„A Vuglec Breg előtt egy gyorséttermem volt, és a legnagyobb probléma, amellyel szembesültem, az volt, hogy minőségi munkaerőt találjak. Miután bezártam azt az éttermet, sokáig gondolkodtam, mi lenne a következő vállalkozói lépésem. Csak annyit tudtam, hogy szolgáltatást szeretnék nyújtani.”
Hosszas töprengés után rájöttem, hogy a turisztikai szezonban a mosodai szolgáltatások számlái meglehetősen magasak voltak. Számos létesítmény, például éttermek, szobák és az úszómedence szintén sok mosást igényel. Eszembe jutott egy gondolat – meg tudom csinálni!
“Új vagyok ebben a szakmában, és ezért mindig mindent kétszer megkérdezek. Ezt megelőzően az egyetlen mosási élményem a háztartásomban volt.”
Az a döntés, hogy mosodát alapítson, nem volt sürgető Logožar asszony számára. Szakított időt a kutatásra, kérdezősködött a versenyképes megoldásokról és a termékekről, és elolvasta mások tapasztalatait. Négy éve vette fel először a kapcsolatot értékesítési szakértőinkkel. Jó ár-érték arányt akart, de számára az emberi tényező volt a döntő, és ez az értékesítés utáni szolgáltatások támogatásával jár.
„Felszerelést vásárolhatok és be is építhetek– de ki segít, ha baj van?” – mondja nevetve a vidám vállalkozó. „Nem csak főnök vagyok, mindent megcsinálok. Saját szerszámosládám van, és nem bánom, ha dolgozni kell. Minden érdekel – a legkisebb csavartól a szűrőig. Én már csak egy ilyen típusú ember vagyok. Új vagyok ebben a szakmában, és ezért mindig mindent kétszer megkérdezek. Ezt megelőzően az egyetlen mosási élményem a háztartásomban volt.”
Elmondja, hogy számára az emberi oldal a legfontosabb tényező minden üzletben, és az értékesítési csapatnak igazából pszichológusnak is lennie kell, tudnia kell, hogyan lehet megnyugtatni az ügyfeleket, és megoldást kell javasolni nekik. A vörösbor és a tökmagolaj minden hagyományos zagorjei étterem különlegessége, de az általuk hagyott foltok komoly problémát jelentettek Logožar asszony számára. Így hát meglátogattuk, és mosó-vasaló oktatást tartottunk.
„A másik trükk, amit bemutattatok, a felkészülés és a munkaszervezés módja volt. Ismét az emberi tényezőt mutattátok be, mint a legfontosabbat. Nagyon örültem, hogy időt szakítottál az oktatásra, ez sokat jelentett számomra. Kollégáktól kértem professzionális termékmintákat is, amelyeket ezen a télen szeretnék a foltokon tesztelni.”
“Ön megadta nekünk a műszaki rajzokat, amelyek tényleg sokat segítettek építőmunkásainknak. Leraktuk az ipari padlót, és lépésről lépésre minden a helyére került.”
A mosoda indításáról szóló tervezési folyamat hosszú és alapos volt, de a megvalósítás nagyon gyors – kevesebb mint két hónapig tartott. Az első lépés a belső átalakítás volt. Segítettünk a koncepció kidolgozásában, a tér optimális kihasználásában, de a leggyakoribb hibák elkerülésében is. Ebben a folyamatban nagy segítséget nyújtott a 3D modellezés.
A termékek raktáron voltak, és kevesebb, mint egy hónap alatt kiszállították őket. Elkezdődött a kaland. Két professzionális mosógépet és két 10 kg-os szárítógépet kapott, továbbá egy 140 cm hosszú hengeres vasalógépet és egy vasalóasztalt. Kapott egy BW ózongenerátort és automatikus adagolószivattyúkat is.
“Az év folyamán két alkalmazottam volt, de a következő szezon kezdetével még kettőt tervezek felvenni.”
„A turisztikai szezon komoly kihívást jelent. Az év során két alkalmazottam volt, de a következő szezon kezdetével még kettőt tervezek felvenni” – mondja lelkesen. „Nagyon örülök, hogy megvalósíthattam üzleti álmomat. Így úgy tudom megszervezni a munkát és az időt, ahogy én szeretném, és ez óriási plusz. Becslésem szerint a termékek mindössze két éven belül megtérülnek. És ha szabad hozzátennem – a munkakedv és az élni akarás – ez a siker kulcsa, és ez minden, ami igazán számít!”